Tallers anuals Gent Gran Activa

DESCRIPCIÓ

Els tallers de gent gran de la Mancomunitat La Plana fa més d'una dècada que es porten a terme de forma descentralitzada als diferents municipis que es volen acollir al projecte. L'objectiu principal és oferir activitats de temàtiques diverses a les persones jubilades, permetent treballar aspectes de salut i lleure, al mateix temps que esdevenir un espai de relació. Cal ressaltar que són tallers enfocats totalment des d'una mirada preventiva, i per tant no s'adequarien a participants amb problemes cognitius diagnosticats.

Són activitats pensades per portar-se a terme de forma anual, en la temporalitat de curs escolar (de setembre/octubre a juny), i subvencionats en gran part pels propis Ajuntaments ja que els participants han d'assumir només una petita part del cost total.

Els municipis adherits al projecte són: Aiguafreda, El Brull, Muntanyola, Sant Martí de Centelles, Seva, Taradell, Tona i l'EMD Sant Miquel de Balenyà.

Les temàtiques de cada taller varien segons les necessitats i demandes de cada municipi. Algunes propostes són:

• PSICOMOTRICITAT: es treballa específicament l'estat físic i cognitiu a través de la coordinació motriu, la millora del to muscular i les articulacions, manteniment de l'autonomia en les activitats de la vida diària, flexibilitat, equilibir, etc.
  • ESTIMULACIÓ COGNITIVA: taller que proporciona eines i estratègies per resoldre els oblits del dia a dia, tot modificant actitutds i conductes que poden incidir negativament en el funcionament de la memòria. És una activitat totalment preventiva, adreçada a persones grans que vulguin mantenir la seva memòria en forma.
  • ANGLÈS
  • CREATIVITAT: a través de la imaginació i l'expressió es donen a conèixer diferents tècniques pictòriques tot treballant la psicomotricitat fina, la concentració, la memòria...
  • CATALÀ: s'ofereixen recursos per a la millora de l'escriptura en llengua catalana, tot promovent l'expressió oral i escrita.

Persones destinatàries:

Persones jubilades, o de 60 anys o més.

La persona participant ha d'estar empadronada al municipi que ofereix l'activitat, o bé demostrar que hi viu.

Cost per l'usuari:

• Tallers anuals de 2 hores/setmana: 24 €/trimestre
  • Tallers anuals de 1'5 hores/setmana: 18 €/trimestre

Equip tècnic:

Equip tècnic de l'Àrea Social.

Àrea responsable:

Àrea Social.

Com sol·licitar-ho:

Àrea Social de la Mancomunitat La Plana.

Darrera actualització: 12.08.2022 | 15:18