Game Over i Amor?, els espots guanyadors del VI Concurs per a la no-violència masclista

Dimarts, 19 de desembre de 2017 a les 00:00

El passat dimarts 12 de desembre, es va fer l'entrega de premis del sisè concurs d'espots per a la no-violència masclista. L'Espai ETC de Vic va acollir l'acte com a prèvia de la projecció del film Ama-San. Caçadores del mar de Cláudia Varejão, dins de la 25a Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona.

L'entrega de premis va ser conduïda per Laura Duran Bofarull que va referir-se a que encara hi ha molta desigualtat i violència masclista en tots els àmbits de la vida, tot i els avenços de les dones en el terreny social. L'acte també va comptar amb la presència d'alguns membres del jurat, així com de diversos càrrecs polítics de les administracions organitzadores com el vicepresident de la Mancomunitat La Plana i també regidor de Tona, la regidora de Benestar Social i Polítiques d'Igualtat de l'Ajuntament de Torelló i l'alcalde i regidor de Promoció Social de l'Ajuntament de Manlleu,  que van fer el lliurement dels premis als guanyadors.

Espots guanyadors

Els espots premiats van ser, en segon lloc i dotat amb 300 euros,  Amor? de Genís Casassas i Marçal Cedó del Puntal Jove de Taradell. I el primer premi va ser per Game Over de Gerard Presseguer i Maria Oriol i dotat 500 euros.

Durant l'acte es va valorar l'esforç dels i les participants, tenint en compte la situació actual de la societat que n'ha afectat la participació. En aquesta edició els cinc espots presentats van entrar a concurs.

El jurat va destacar i agrair la participació d‘entitats i recursos de la comarca com l'Escola de Formació d'Adults de Manlleu, dels i les joves del projecte 9 a Vic i del punt jove El Puntal de Taradell. Pel que fa als continguts dels espots, el jurat va fer evident que a aquesta edició, els espots han posat l'accent a la violència psicològica i la inclusió de les filles i els fills en la violència masclista dins l'àmbit de la parella. Es va destacar també la importància i necessitat que es continuï fent referència a la implicació de la ciutadania per erradicar la violència masclista.

El concurs forma part de la campanya del Dia Internacional per a l'Eliminació de la violència vers les dones d'Osona que es programa durant el mes de novembre. L'organització del concurs és a càrrec de l'oficina VicDones-SIAD Osona, del SIAD Manlleu, la regidoria de Polítiques d'igualtat de l'Ajuntament de Torelló i la Mancomunitat La Plana, amb la finalitat de sensibilitzar la població sobre les violències masclistes i difondre els valors per a una societat igualitària, justa i lliure de violències.

Programa d'Igualtat - Mancomunitat La Plana

Darrera actualització: 22.07.2019 | 08:51